عروس

۰۵مرداد

تهیه لیست جهیزیه

برای اینکه تمام جوانب را در نظر بگیرید و هنگام خرید دچار بی نظمی و فراموشی ، بهتر است اقلام مورد نیاز را فهرست کرده و بر اساس کاربرد دسته بندی کنید.

 

مثلا وسایلی که برای اتاق خواب نیاز است در یک دسته قرار دهید، وسایلی که متعلق به پذیرایی و نشیمن است در یک دسته و وسایل برقی در یک دسته ی جدا و وسایل کاربردی مربوط به آشپزخانه نیز در دسته ای دیگر قرار گیرد.

 

داشتن نظم فکری در خرید این امکان را برای شما فراهم میکند که بدون از قلم انداختن ملزومات خود، خرید کنید و در نهایت از خرید خود لذت ببرید.

 

گاهی پیش می آید که فروشندگان محترم، کالایی را معرفی می کنند و ما تحت تبلیغات آنها اقدام به خرید می کنیم ولی در نهایت امر از خرید خود ناراضی هستیم.


بررسی خانه ی نوعروس

اگر آقای داماد منزل مسکونی دارند، می توانید قبل از شروع پروسه ی خرید به بررسی ابعاد مختلف خانه پرداخته و برای خرید وسایل با دیدی باز اقدام کنید.

 

ابعاد خانه اگر از پیش مشخص باشد، در خرید کردن وسایل عاقلانه عمل کرده و از خرید وسایل غیر ضروری پرهیز می کنید.

 

اگر هم قصد رهن یا اجاره ی خانه دارید بهتر است قبل از آغاز خرید این کار را انجام دهید تا به تناسب متراژ خانه وسایل را خریداری نمایید.

 

برای سهولت در خرید وسایل جهیزیه، در اینجا لیستی تهیه شده است که شامل تمام اثاثیه ی مورد نیاز منزل یک نوعروس می باشد.

 

این لیست کامل می تواند برای آغاز یک خرید خوب، بسیار راهگشا باشد.

 

البته در نظر داشته باشید که این لیست یک پیشنهاد صرف می باشد و می تواند به تناسب بودجه و سلیقه ی خانواده های مختلف تغییر کند.


پرهیز از چشم و هم چشمی


برای ساختن خانه ی خود به جای چشم و هم چشمی، به بودجه، نیاز و عرف خانواده ی خود نگاه کنید؛ تا به جای همراه شدن با موج تنش ها تنها و تنها به آرامشی در انتظار شماست، بیندیشید.

 

خود و زندگی خود را با هیچ کس از نزدیکان مقایسه نکنید.

 

چرا که کم یا زیاد بودن جهیزیه ملاکی برای خوشبختی یا بدبختی افراد نیست.

 

سعی کنید به جای تحمیل فشار مالی به خانواده در آخرین لحظه های حضور خود در منزل پدر و مادر جوی شاد و توام با آرامش بسازید و از با هم بودن نهایت لذت را ببرید.


۹۷/۰۵/۰۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
عروس عروس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی