عروس

۱۱مرداد


صنعت مدلینگ در تمام جهان، صنعت مطرح، پول ساز و محبوبی است. اغلب جوان ها به دلیل درآمد بالا و محبوبیتی که این شغل برایشان به ارمغان می آورد، علاقمند هستند که در این صنعت فعالیت کنند.

مدلینگ عرصه های مختلفی را در بر می گیرد. حضور در نمایش های زنده، مدل عکاسی و ….
برای شرکت در نمایش های زنده، قد، وزن، جذابیت چهره و تناسب اندام اهمیت دارد. مدل ها باید اندامی ترکه ای داشته باشند. در اغلب کشور ها سایز کمر مدل نباید از یک سایز تعریف شده فراتر برود. اما در پروژه های عکاسی قد اهمیت چندانی ندارد و این جذابیت ظاهری و تناسب اندام فرد است که حرف اول را می زند.

مدلینگ در جهان

آژانس های مدلینگ در کشور های مختلف معیار های متفاوتی برای جذب مدل از میان دخترها و پسرهای علاقمند دارند. این معیار ها بر حسب میانگین قدی افراد تعین می شود. چیزی که در اغلب کشور ها به آن استناد می شود، این است که اغلب آقایان مدل باید قدی بین 180 تا 190 و خانم ها قدی بین 170 تا 180 داشته باشد.

وزن و لاغری بسیار اهمیت دارد. به طوری که بسیاری از مدل های معروف جهان پس از فعالیت مستمر در این صنعت، دچار بیماری می شوند. سوتغذیه و وسواس بسیار برای حفظ وزن ایده آل، که از سمت موسسه های مدلینگ اعمال می شود؛ فشار زیادی به فرد تحمیل می کند و همین امر صدمات جبران ناپذیری به جسم و روان مدل های معروف وارد می کند.

مدلینگ در ایران

صنعت مد و فشن در ایران جایگاه چندان محکمی ندارد. هیچ گاه از سوی نهاد های دولتی به رسمیت شناخته نمی شود و همین امر عرصه را برای فعالیت های زیر زمینی فراهم می کند.
گروه های مدلینگی که به صورت غیر قانونی فعالیت می کنند، به جز عده ی کمی، اغلب دنبال راه های غیر قانونی و سواستفاده های مالی و غیره هستند. اغلب کلاس های آموزشی که برای جذب مدل در سطح کشور برگزار می شود، در صورتی که مجوز قانونی نداشته باشد، بعد از اخذ شهریه ی دوره از داوطلبان، برچیده می شود و آموزش دیدگان بدون معرفی به موسسه های تبلیغاتی که کار مدلینگ انجام می دهند، سرگردان خواهند شد.

۹۷/۰۵/۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
عروس عروس

نظرات  (۱)

۰۲ فروردين ۹۸ ، ۱۷:۴۷ تالار پذیرایی
صنعت مدلینگ، صنعتی پولساز است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی