عروس

۰۷مهر


در جامعه ای زندگی می کنیم که بسیاری از مسائل خصوصی زندگی، بی پرده و عریان در معرض دید همگان قرار می گیرد. از عکس ها و فیلم های شخصی تا ایده ها و آمال و آرزوهایی که متعلق به ماست. ما به راحتی دغدغه هایمان را با دیگران به اشتراک می گذاریم. با دیگرانی که نمی شناسیم به صراحت و بی پرده سخن می گوییم.  خاطرات و مسائل شخصی مان را تعریف می کنیم و حتی به شخصی ترین موضوعات زندگی مان می پردازیم. با آدم های غریبه احساس راحتی بیشتری داریم. آدم هایی را به حریم زندگی مان راه می دهیم که می دانیم هرگز در دنیای واقعی آنها را نخواهیم دید. شاید همین عدم دسترسی، قبح مسائل را از بین می برد. رازها افشا می شود، دغدغه ها عنوان می شود و بسیاری از پرسش ها بی پرده پوشی طرح می شوند.

اما وقتی برمی گردیم به زندگی حقیقی، با آدم های حقیقی، سعی می کنیم تودار و حسابگر باشیم. پرده پوشی کنیم و از احساس راحتی بیش از حد بپرهیزیم.
زمانی که در یک مجلس خواستگاری، رو در روی کسی قرار میگیریم که ممکن است همسفر ادامه ی زندگی مان باشد، سعی می کنیم ساده ترین و بی اطلاع ترین آدم روی زمین جلوه کنیم. تصور می کنیم دانستن بعضی چیزها عیب است. اگر طرف مقابل بداند که من درباره ی مسائل جنسی اطلاعات زیادی دارم؛ ممکن است تصور اشتباهی درباره ی من داشته باشد. در حالی که در عصری زندگی می کنیم که تمام اطلاعات از هزار توی زندگی مان سرازیر می شوند و تو چه بخواهی و چه نخواهی، درباره ی مسائل جنسی اطلاعات کسب می کنی. راه کسب اطلاعات در وهله ی اول مهم نیست. مهم دانستن است. مهم این است که درباره ی یک نیاز طبیعی که تا آخر عمر با آن درگیر خواهی بود، اطلاعات لازم را کسب کنی و از دانستن نترسی.

چگونه مطرح کنیم؟
قطعا مقوله ی ازدواح مقدس است. شان یک رابطه ی مقدس با شان روابط دوستی و بی پایه ی کوچه و خیابانی فرق می کند؛ پس منظور از بحث های جنسی، مطرح کردن نیازها و خواسته های دو طرف از یک رابطه است. نه وارد شدن در مسیر انحرافات اخلاقی و منحرف شدن از هدف اصلی.

ابتدا باید به طرح سوال های های اولیه درباره ی نیازهای جنسی پرداخته شود.

 

سوالاتی جنسی از این قبیل:

1- نظر و احساس شما درباره ی مسائل جنسی چیست؟

2-رضایت جنسی در زندگی مشترک چقدر برای شما مهم است؟

3-اگر در زندگی با همسرتان آنطور که می خواهید، از نظر جنسی تامین نشوید، چه کار می کنید؟

4-آیا تماشای فیلم ها و عکس های جنسی و سایت های پورنوگرافی را حتی برای افراد متاهل، مجاز می دانید؟

5-در رابطه ی جنسی، چقدر به ارضای طرف مقابل و راحت بودن او اهمیت می دهید؟

6-از نظر شما راه حل درمان مشکلات جنسی چیست؟(پنهان کردن، گفتگو”با دوست و والدین”، پزشک عمومی، درمان گران گیاهی و سنتی، روانشناس، مواد مخدر، تبلیغات ماهوراه، سکس تراپیست و…..)

7-چه چیزی را رفتار جنسی نرمال و بهنجار و چه چیزی را انحراف جنسی می دانید؟

8-دوست دارید همسرتان برای ارضای جنسی شما چه کارهایی انجام دهد؟

9-نظر شما درباره رابطه ی جنسی فرازناشویی چیست؟

10-چقدر خود را متعهد به استفاده از روش های پیشگیری از بارداری می دانید؟ کدام روش را ترجیح می هید؟



برای مطالعه پرسش های بیشتر به سایت عروس مراجعه کنید.

۹۷/۰۷/۰۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
عروس عروس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی