عروس

۲۱مهر





معمولا بین خرید های عقد و عروسی، سرویس طلا جزو محبوب ترین خریدهاست. خریدی که در عین شیرینی و جذابیت، برای عروس و داماد دغدغه ی زیادی به همراه می آورد. دغدغه ی انتخاب مدل دلخواه برای عروس خانم و قیمت بالای سرویس طلا برای آقای داماد، یک دل مشغولی مهم و اساسی به نظر می رسد.

 

این روزها، سرویس های طلا آنقدر تنوع در طراحی و رنگ دارند واقعا انتخاب برای هر بیننده ای دشوار شده است . جنس طلا در سرویس ها به دو صورت زرد و سفید دسته بندی می شود.در کشور ما، در چند سال اخیر، طلای سفید با اقبال بیشتری از جانب مشتریان برخوردار بوده است. طلا در اصل و به حالت خام زرد رنگ است و بعدها در اثر فعل و انفعالات خاصی تغییر رنگ داده و به رنگ سفید در می آید.

 

سرویس طلای عروس

سرویس طلا عموما از یک گردنبند، یک جفت گوشواره و دستبند تشکیل می شود و در بعضی سرویس ها دارای انگشتر نیز می باشد. همان طور که پیش تر گفته شد، سرویس طلا دارای دو رنگ سفید و زرد می باشد. اما امروزه به دلیل تنوع طلبی خریداران و وجود رقبای خارجی، تنوع بسیاری در امر طلاسازی رخ داده است. طراحی طلا بر اساس مدل های روز، استفاده از سنگ های قیمتی در طلاسازی، ترکیب رنگ های مختلف از جمله کارهایی است که برای افزودن بر جلوه ی سرویس های طلا انجام می شود.

 

نکاتی که در خرید سرویس طلا باید مد نظرتان باشد این است که:

به رنگ پوست تان و هماهنگی آن با رنگ طلا و نگین های کار شده در آن، دقت کنید.

درباره ی اصالت نگین ها مطمئن شوید.

ترجیحا طلای خارجی خریداری نکنید، هر چند تنوع فراوان و طراحی های چشم نوازی دارد، اما اغلب دارای عیار پایینی بوده و دستمزدهای بالایی بر قیمت آن افزوده می شود.

به قفل گردنبند و دست بند حتما دقت کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

طلای خود را از مکان های مورد اعتماد و حتما با همراهی فرد خبره خریداری کنید.

مارک های معتبر و کارهای جدیدشان را از طریق سایت های اینترنتی و نمایندگی های معتبر بشناسید و قبل از خرید حسابی درباره ی آنها تحقیق کنید.

اگر بعد از انجام معامله متوجه شدید که فروشنده در معامله، سود نامتعارفی دریافت کرده یا وزن طلا را نادرست ارزیابی کرده یا هر تخلف دیگری، می توانید با در دست داشتن فاکتور و جنس خریداری شده به اتحادیه مراجعه کنید. توجه کنید که فاکتور دریافتی شما بدون مهر فروشنده فاقد اعتبار است.

۹۷/۰۷/۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
عروس عروس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی