عروس

۲۱مهر



هر ملتی فرهنگ و آیین مخصوص به خود را دارد. که برای پیروانش اموری عادی و جا افتاده به حساب می آیند. اما ممکن است در فرهنگ های دیگر عجیب و غریب و یا حتی احمقانه توصیف شوند. در این مقاله با چند مورد از رسوم عجیب ازدواج و عروسی در کشورهای مختلف آشنا می شویم.


اندونزی

در اندونزی، عروس برای اثبات اینکه تا آخر عمر به همسرش خدمت می کند در طول مراسم پاهای داماد را می شوید.همچنین هنگام رفتن به خانه ی داماد، عروسنباید پاهایش را روی زمین بگذارد. بنابراین عروس در طی این مسافت باید بر روی شانه های پدر و مادر خود بنشیند؛ حتی اگر مسافت طولانی باشد یا عروس سنگین باشد!

 

جزیره ی جاوه یکی از مناطق پرجمعیت کشور اندونزی می باشد که در آن زوجین باید قبل از ازدواج25 موش را به تله بیاندازند. این سنت به پیروی از حاکم جاوه صوررت می گیردو در اصل تلاشی برای از بین بردن موش های مزاحم و حفظ محصولات کشاورزی، بهخصوص برنج، از شر آن ها است.

 

هند

در هند، دختران هنگام خواستگاری داماد را می بینند و در همان مراسم خواستگاری با چوب به جان داماد می افتند. در فرهنگ هندوستان مردی که داوطلب تشکیل خانواده می شود باید در برابر مشکلات و دردها مقاوم باشد. همچنین در قبیله تودا در همین کشور، عروس باید چهار دست و پا راه برود تا به داماد برسد و سپس آقای داماد با گذاشتن پای خود بر سر عروس موجب مبارکی پیوند می شود. دراین نوع از مراسم، عروس حلقه ازدواج خود را در یکی از انگشتان پایش قرار می دهد.

در فرهنگ هندی ازدواج با زنان (Manglik افرادی که به لحاظ ستاره شناسی در شبی متولد شده اند که سیاره مریخ و زحل هر دو در منزل هفتم خود بوده اند) منحوس بوده و پس از ازدواج، شوهر به زودی می میرد و زن بیوه می شود. بنابراین، این دسته از زنان، اول با یک درخت ازدواج می کنند تا نحسی و طلسماز بخت آن ها پاک شود و سپس درخت را می سوزانند تا اثری از آن باقی نماند.پس از آن عروس خانم می تواند با همسر مورد علاقه اش ازدواج کند.


فرانسه

در فرانسه مردم بر این باورند که برای دوام پیوند عروس و داماد، شب عروسی باید پشت در خانه ی آنها با هر وسیله ای نظیر گلدان، ماهیتابه، آلات موسیقی و به همراه جیغ و فریاد سر و صدا راه بیاندازند.

۹۷/۰۷/۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
عروس عروس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی