عروس

۲۵آذر


روزهای آغازین یک زندگی مشترک، همیشه دلچسب و شیرین است. زن و مرد، به حس های جدیدی دست پیدا می کنند که تا قبل از آن از وجودشان غافل بودند. حس های نابی که در سایه ی یکی شدن روح و جسم دو نفر شکل می گیرد. روزهای خوبی که دو نفر فارغ از هیاهوی زندگی، تمام نگرانی ها، رنج ها و آلام شان را در سایه ی حضور یکدیگر به دست فراموشی می سپارند و در تکاپوی ساختن یک زندگی عاشقانه و پر مهر هستند.

مسیری را که دختر و پسر در راه رسیدن به هدف مشترک طی می کنند فراز و نشیب های بسیاری دارد که بعد از دوره های طولانی عقد و نامزدی و عروسی، به گام آخر یعنی ماه عسل منتهی می شود.
روابط نامزدی در بین خانواده های مختلف، در بین اقوام و فرهنگ های مختلف، اشکال متفاوتی دارد. اما غالب مردم بر این عقیده هستند که در دوران نامزدی، رابطه ی جنسی صورت نگیرد. دلایل بسیاری برای این امر ذکر شده است، اما عمده دلیلی که برای آن مطرح می شود، این است، که ممکن است در خلال دوران نامزدی، مشکلاتی بین زوجین پیش بیاید، که تصمیم بگیرند به زندگی مشترک شان پایان بدهند، یا به شناخت های جامع تری از یکدیگر برسند، که بخواهند در تصمیم شان تجدید نظر کنند. به هر حال حفظ بکارت برای دختر این امکان را برای او فراهم می کند که به دور از تشویش و نگرانی، تصمیم درستی برای آینده ی رابطه اش بگیرد و در حصار از دست دادن بکارت مجبور به ادامه ی رابطه ی ناخوشایند با نامزدش نشود. همچنین نگرانی هایی که برای فرزند آوری در دوران نامزدی همیشه بین زوجین وجود دارد، باعث می شود که اکثریت مردم رابطه ی زناشویی را به بعد از عروسی موکول کنند.

اغلب افراد از برقراری رابطه ی جنسی در ماه عسل به لذت جنسی صرف فکر نمی کنند، آن ها بیشتر از به دست آوردن شریک زندگی شان خرسند هستند و بابت آزادی عملی که می توانند در رابطه داشته باشند، احساس پیروزی می کنند. شکسته شدن محدودیت هایی که پیش از ازدواج همیشه به آن احترام گذاشته اند، حالا دیگر معنایی ندارد و این رابطه یک رابطه ی شیرین به حساب می آید که عرف و اجتماع هم آن را پذیرفته اند و همین می تواند لذت آن را دو چندان کند.

برای داشتن یک رابطه ی خوب که نه نگران تان کند و نه شما را دچار پشیمانی کند، راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه ی مطلب آمده است:

قبل از شروع رابطه، در یک فضای صمیمی و رمانتیک درباره ی ترس ها و نگرانی هایتان حرف بزنید.

اینکه امکان صحبت کردن را برای یکدیگر فراهم کنید اهمیت بسیاری دارد. خجالت را کنار بگذارید و صریح و بی پرده صحبت کنید. اگر از صحبت های رو در رو خجالت می کشید به روش های غیر مستقیم همسرتان را مطلع کنید که نیاز دارید در این خصوص صحبت کنید. برایش  نامه بنویسید. کتاب هایی را در این خصوص آموزش می دهند را دم دستش قرار دهید، آدرس سایت های اینترنتی مرتبط را برایش بفرستید.

حتما آرزوها و ایده آل های تان از رابطه ی جنسی را برای شریک زندگی تان بازگو کنید.

به عنوان مثال برای او توضیح دهید که رابطه ی دلچسب از دید شما چه ویژگی هایی دارد. آیا معاشقه ی طولانی مدت برایتان شیرین تر است یا صحبت های عاشقانه. دوست دارید شریک جنسی تان خجالتی باشد یا بی پروا، آیا بوسیده شدن را ترجیح می دهید یا لمس شدن را و …

 برای داشتن یک رابطه ی جنسی خوب حتما برنامه بچینید.

قبل از اینکه با درخواست رابطه از سوی همسرتان غافل گیر شوید، برای آن برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال در ماه عسل، یا بعد از ماه عسل یا چند هفته بعد از عروسی. زمانی این رابطه را شکل دهید که از نظر روحی و روانی و جسمی پذیرای آن هستید و آمادگی لازم برای یک تحول عظیم را در خود احساس می کنید. سعی کنید مکان رمانتیکی را برای اولین رابطه ایجاد کنید. همسرتان را غافلگیر کنید و سعی کنید لذت این رابطه و صمیمیتی که در آن موج می زند همیشه در ذهن او باقی بماند.

 انتظارات تان از شریک زندگی را روشن و واضح بیان کنید.

مرزی برای رابطه تان قائل نشوید. به خوبی همسرتان را هدایت کنید. اگر از روشی که همسرتان در پیش گرفته لذت نمی برید، با کلماتی که بار منفی دارند او را متوقف نکنید؛ بلکه ترجیح خودتان را به او یادآوری کنید تا او همان روش را در پیش بگیرد. حتما از لذت های خود با او صحبت کنید و هیجان تان را به او نشان دهید.

درباره ی زمان و مکان شروع این رابطه حتما صحبت کنید.

محل برقراری رابطه ی جنسی باید به شما احساس امنیت و آرامش بدهد. محیط شلوغ و در هم ریخته، مکانی که انباشه از وسیله های کارتان است، محیطی که ساعت ها در آن کار کرده اید، نمی تواند چنین حسی را به شما منتقل کند. سعی کنید اتاق خواب تان را مثل یک مکان مقدس حفظ و نگه داری کنید. جایی که محل خلوت دونفره ی شماست و حتی افراد دیگر مجوز ورود به آن را ندارند.
زمان های مناسب برای برقراری رابطه را با یکدیگر مدیریت کنید. هیچ گاه تصور نکنید که برای شروع رابطه حتما باید آقایان پیش قدم شوند، اتفاقا پیشنهاد این موضوع از جانب خانم ها، می تواند لذت بیشتری برای مردان به همراه داشته باشد.

دلایل گریز از رابطه را بررسی کنید.

گاهی خانم ها به دلایل نارضایتی از همسر، تن به رابطه ی جنسی نمی دهند. در واقع سعی دارند با این شیوه همسرشان را تنبیه کنند. باید گفت که این بدترین روشی است که یک زن می تواند برای تنبیه همسرش در نظر بگیرد. به تعویق انداختن طولانی مدت رابطه ی جنسی، منجر به سردی رابطه عاطفی خواهد شد. حتی ممکن است در طولانی مدت مرد از رابطه با شما منزجر شود. این که شما با او رابطه ی جنسی برقرار می کنید، لطفی در حق او نیست بلکه این جزو وظایف هر زنی است که برای همسرش محل آرامش و تسکین باشد. همان طور که مرد چنین وظیفه ای را در قبال همسرش دارد.

پس برای داشتن یک زندگی نرمال و پر از مهر و محبت، برای حفظ کانون گرم خانواده، برای داشتن لبخند رضایت، حتما مشکلات روابط جنسی تان را جدی بگیرید و به دنبال راهکارهایی برای حل آن ها باشید.

نظرات  (۱)

توبه نمی کُنم
من برای ِ به تو رسیدن
از گُرگ هم سِ مِ ج ترم . . .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی