عروس

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

۱۷مرداد


آینه یکی از عناصر مهم سنت های خاص ایرانیان است. آینه مظهر روشنایی و پاکی است. در تمامی سنت های ایرانی رد پایی از آینه به چشم می خورد. ایرانیان از دیرباز در سفره های عقد، در سفره های هفت سین و هنگام ورود به منزل تازه خریداری شده، از آینه استفاده می کنند. رسم آینه و شمعدان گذاشتن در سفره ی عقد هم یادگار آیین زردشت است. شمعدان که نمادی از آتش مقدس است؛ نگهبان روشنایی و حافظ عروس و داماد است که در دو سوی آینه قرار می گیرد.

 در سفره های عقد قدیم رسم بر این بود که داماد چهره ی نوعروس خود را نخستین بار در آینه ببیند و به این شکل روشنایی و نور در زندگی شان جریان پیدا کند. تصویر عروس در آینه زیباترین تصویری بود که در ذهن داماد نقش می بست و این به تداوم پیوند ازدواج کمک می کرد.

 خرید آینه و شمعدان

معمولا در خرید های عقد، آینه و شمعدان جایگاه ویژه ای دارند. به طوری که حتی در بعضی از شهرهای کشورمان، آینه و شمعدان دوبار خریداری می شود. یک بار آینه و شمعدان کوچکی که خانواده ی داماد در مراسم بله برون به خانه ی تازه عروس می برند و مصداق روشنایی و گشایش در آغاز زندگی است. یک بار هم که عروس و داماد خود به سلیقه ی خودشان آینه و شمعدان اصلی را خریداری می کنند.

 تنوع در آینه و شمعدان

در کنار تمام زرق و برق های بازار، تنوع کالا ها و اجناس، آینه و شمعدان نوعروس هم تنوع گسترده ای پیدا کرده است. متاسفانه خرید آینه و شمعدان هم گرفتار چشم و هم چشمی ها شده و بر اساس قیمت بالایش قضاوت می شود. در حالی که قرار بود روشنایی و نور را در زندگی تازه عروس جاری و ساری سازد.

آینه و شمعدان ها در چند گروه دسته بندی می شوند:

 آینه و شمعدان های طلا، کنسولی، نقره، کریستال، برنز، چوب، چینی


عروس عروس
۱۵مرداد


خیلی ها معتقدند گذشته ها هیچ وقت نمی گذرند؛ همیشه چیزی از گذشته در زندگی انسان باقی می ماند و امتداد پیدا میکند و اثرش را در بخش های مختلف حال و آینده ی زندگی فرد باقی می گذارد. حالا می خواهیم از این گذشته ای که همه ی ما در زندگی کم و بیش تجربه اش کرده ایم، دست بکشیم و در زندگی حال و آینده مان متمرکز شویم.

فراموش کردن گذشته یعنی قبول کنید که برای تغییر گذشته کاری از دستتان برنمی آید. درمواجهه با شکستتان شما هرچه از دستتان برمی آمده کرده‌اید. باید بدانید که تا جاییکه می‌توانسته‌اید خوب، مهربان و موثر بوده‌اید. اگر قرار بود به عقب برگردید مطمئناً نمی‌توانستید کاری بیش از آن انجام دهید.

فراموش کردن گذشته یعنی خود را برای اشتباهاتتان ببخشید. فکر کردن دوباره به آنچه که می‌توانستید یا باید انجام می‌دانید هیچ اثری ندارد. اگر با اشتباهاتتان درگیر هستید یا شکست خورده‌اید سعی کنید خودتان را ببخشید. فراموش کردن گذشته یعنی افکارتان را بشناسید. اگر می‌بینید که مدام درگیر گذشته هستید، با ملایمت افکارتان را به زمان حال برگردانید. سعی کنید این عادت را کنار بگذارید که مدام به اشتباهات گذشته‌تان فکر کنید. فراموش کردن گذشته یعنی به ذات زمان اعتماد کنید. زمان می‌گذرد و شما هم باید از گذشته بگذرید. زخم‌هایتان به مرور التیام می‌یابند و فقط جای آن بر جا می‌ماند.


1-تصمیم بگیر
برای رها کردن خاطرات گذشته، ابتدا لازم است تصمیم بگیری. تصمیم بگیر که آدم های گذشته را با تمام خاطرات خوب و بدشان به زباله دان تاریخ بیندازی.

2- اراده کن
اراده کن که روی تصمیمی که گرفته ای بایستی. اجازه نده افکار منفی دوباره گذشته را در قلب و روحت زنده کنند.

3- حرف بزن
یک بار برای همیشه تمام آن چیزهایی را که از گذشته باقی مانده اند، مرور کن، حرف بزن، وجودت را خالی کن و بعد برای همیشه پرونده اش را ببند.

4- مظلوم نمایی نکن
سعی نکن خودت را تبرئه کنی، به هر حال در ایجاد ارتباط های ناموفق، خودت هم سهم داشته ای، سعی کن اشتباهاتت را بپذیری و با آن ها کنار بیایی.

5- دیگران را متهم نکن
برخلاف چیزی که فکر می کنی، خیلی ها اهمیتی برای احساس تو قائل نیستند، برای جلب توجه دیگران، سعی نکن آدم های زندگی گذشته ات را بیش از چیزی که بودند، متهم جلوه دهی.

6- روی زندگی حال تمرکز کن
سعی کن نقاط قوت زندگی ات در زمان حال را پیدا کنی،  نقاط قوت ات را پررنگ کن، سعی کن از لحظه هایی که در حال سپری کردن شان هستی لذت ببری.

7- ببخش و فراموش کن
شاید این جمله ی معروف را شنیده باشی که «می بخشمت نه به خاطر اینکه تو لایق بخششی بلکه من لایق آرامش هستم». پس با تمام وجودت بهش عمل کن.

8- گذشته را با خودت حمل نکن
زندگی ات در حال جریانه. اگر تو بخوای با گذشته زندگی کنی و به خاطر جفایی که در حقت شده، مدام غصه بخوری در حالی که اون آدم ها دارن زندگی شون رو می کن، شبیه اینه که سم بخوری ولی انتظار داشته باشی دیگران بمیرن!

 

9- طرز تفکرت را تغییر بده
اگر تا کنون به این نکته فکر کرده ای که گذشته را می توان در زمان حال امتداد داد، حالا وقتش رسیده که به اشتباهات خودت اعتراف کنی و دست از تفکر غلط بکشی.

10- منفی بافی نکن
زندگی همیشه دو روی خوب و بد دارد. اینکه در گذشته خوش شانس نبودی، دلیل نمی شود در آینده هم همین روال ادامه یابد.

11- خاطراتت را یادداشت کن
تمام آن اتفاقاتی که در گذشته رخ داده و حالا فکر کردن به آن ها عذابت می دهد را یادداشت کن، با تمام خشم و نفرتی که از اتفاق ها و آدم ها داری، بعد از اتمام کار حس بهتری خواهی داشت.

12- دوستانت را عوض کن
دوستان قدیمی و مخصوصا دوستانی را که رابطه ای در گذشته را مدام برات تداعی می کنند، کنار بگذار. مکان های جدید و دوستان جدیدی انتخاب کن. کسانی را ملاقات کن که قصه ات را ندانند و شروع کن به ساختن خاطره های جدید.

13- سعی نکن همه را راضی نگه داری
تلاش برای جلب رضایت همه ی آدم های زندگی، معمولا تلاشی محکوم به شکست است. چون هیچ وقت چنین اتفاقی نخواهد افتاد.


عروس عروس
۱۳مرداد


منوی غذاهای عروسی

برای مراسم عروسی، اغلب غذاهای رسمی سفارش داده می شود. منظور از غذاهای رسمی، اآن دسته از غذاها هستند که در تمام نقاط کشور فارغ از فرهنگ بومی و جغرافیایی طرفدار دارند. مانند، باقلاپلو، زرشک پلو یا ته چین، انواع کباب ها، مرغ بریان، غاز بریان و یا بره ی بریان. در کنار غذاهای رسمی و متداول می توان از پیش غذاهای ساده و سبک نیز استفاده کرد. برای دسر بعد از غذا اغلب از دسرهای شیرین استفاده می شود.

چیدمان غذا:

یک مثل قدیمی هست که می گوید غذا قبل از اینکه شکم را سیر کند، باید چشم را سیر کند. همین مثال ساده می تواند اهمیت چیدمان و دیزاین غذا را به خوبی روشن کند. تزئین غذا با سبزی جات مختلف و چیدمان میز غذا اهمیت بسیاری دارد و می تواند نظر مهمانان را جلب کند.

سنتی یا مدرن:

بعضی از تالار ها این امکان را به شما می دهند که پذیرایی را به دو شکل سنتی یا مدرن انجام دهید. فضای اختصاصی هر بخش می تواند در جلب نظر مهمانان موثر باشد. حتی می توان غذای مخصوص هر بخش را به شکل جداگانه سفارش داد. بخش سنتی عموما شامل چای خانه، تخت و قهوه خانه ی سنتی است و موزیک سنتی در آن پخش می شود. بخش مدرن نیز  شامل کافی شاپ، موسیقی زنده و … است که بین جوان تر ها طرفدار بیشتری پیدا خواهد کرد.

عروس عروس
۱۱مرداد


صنعت مدلینگ در تمام جهان، صنعت مطرح، پول ساز و محبوبی است. اغلب جوان ها به دلیل درآمد بالا و محبوبیتی که این شغل برایشان به ارمغان می آورد، علاقمند هستند که در این صنعت فعالیت کنند.

مدلینگ عرصه های مختلفی را در بر می گیرد. حضور در نمایش های زنده، مدل عکاسی و ….
برای شرکت در نمایش های زنده، قد، وزن، جذابیت چهره و تناسب اندام اهمیت دارد. مدل ها باید اندامی ترکه ای داشته باشند. در اغلب کشور ها سایز کمر مدل نباید از یک سایز تعریف شده فراتر برود. اما در پروژه های عکاسی قد اهمیت چندانی ندارد و این جذابیت ظاهری و تناسب اندام فرد است که حرف اول را می زند.

مدلینگ در جهان

آژانس های مدلینگ در کشور های مختلف معیار های متفاوتی برای جذب مدل از میان دخترها و پسرهای علاقمند دارند. این معیار ها بر حسب میانگین قدی افراد تعین می شود. چیزی که در اغلب کشور ها به آن استناد می شود، این است که اغلب آقایان مدل باید قدی بین 180 تا 190 و خانم ها قدی بین 170 تا 180 داشته باشد.

وزن و لاغری بسیار اهمیت دارد. به طوری که بسیاری از مدل های معروف جهان پس از فعالیت مستمر در این صنعت، دچار بیماری می شوند. سوتغذیه و وسواس بسیار برای حفظ وزن ایده آل، که از سمت موسسه های مدلینگ اعمال می شود؛ فشار زیادی به فرد تحمیل می کند و همین امر صدمات جبران ناپذیری به جسم و روان مدل های معروف وارد می کند.

مدلینگ در ایران

صنعت مد و فشن در ایران جایگاه چندان محکمی ندارد. هیچ گاه از سوی نهاد های دولتی به رسمیت شناخته نمی شود و همین امر عرصه را برای فعالیت های زیر زمینی فراهم می کند.
گروه های مدلینگی که به صورت غیر قانونی فعالیت می کنند، به جز عده ی کمی، اغلب دنبال راه های غیر قانونی و سواستفاده های مالی و غیره هستند. اغلب کلاس های آموزشی که برای جذب مدل در سطح کشور برگزار می شود، در صورتی که مجوز قانونی نداشته باشد، بعد از اخذ شهریه ی دوره از داوطلبان، برچیده می شود و آموزش دیدگان بدون معرفی به موسسه های تبلیغاتی که کار مدلینگ انجام می دهند، سرگردان خواهند شد.

عروس عروس
۰۸مرداد



آموزش تزیین و چیدمان سفره عقد + (55 عکس جدید)

سفره ی عقد با قیمت مناسب

در قدیم سفره ی عقد توسط خانواده ی زوجین چیده میشد. بدین صورت که خانواده ی داماد آن را تهیه می کردند و سپس در مراسم بله برون آن را به منزل عروس می بردند و وظیفه ی چیدمان آن بر عهده ی خانواده ی عروس بود.

در مراسم عقد سفره ای چیده می شود که در حقیقت نماد شکل گرفتن خانواده است. چیدمان سفره ی عقد و ظریف کاری های آن بسیار مهم است. اگر دوستی دارید که طراح دکور است می توانید از او در این زمینه کمک بگیرید.

شرکت هایی وجود دارند که سفره ی عقد اجاره می دهند و خودشان هم چیدمان آن را بر عهده می گیرند. تنوع نمونه ها را میتوانید از آلبوم عکس هایشان ببینید. وجود رنگ های متنوع و ظروف طرح دار در سفره ی عقد بسیار مهم است. این ظروف میتوانند کریستال، پلی استر، آنتیک و یا نقره باشند. هزینه ی سفره ی عقد را با توجه به سایر هزینه های پیش رو در نظر بگیرید.

به دوست داران طرح های سنتی توصیه می شود تا از پارچه ی ترمه و ظروف نقره استفاده کنند. عروس خانم های خوش سلیقه می توانند در تزئین سفره ی عقد شان از شمع های فانتزی استفاده کنند و همچنین سفره را گل آرایی کنند. هرچند هزینه ها چندین برابر خواهد شد اما جلوه ی زیادی به سفره ی شما خواهند بخشید.

نکته ی مهم در مورد چیدمان این است که سفره نباید خیلی شلوغ باشد که جلوه ی وسایل کم شود و حتی عروس هم در آن جلوه نکند.

اگر بودجه ی کمی را برای این امر در نظر گرفته اید می توانید از هنر خودتان برای چیدن سفره بهره ببرید. به نظر می رسد آقای داماد هم دوست دارد سلیقه ی عروسش را ببیند. در این زمینه از دوستان و اقوام خوش سلیقه ی خود کمک بخواهید تا هم زحمت تمام کارها روی دوش شما نباشد و هم نظر دیگران را هم بدانید. به این ترتیب هم سفره ی بهتری خواهید چید و هم عزیزانتان را در شادی خود سهیم کرده اید. توجه داشته باشید که قبل از اقدام برای چیدمان سفره بهتر است عکس هایی از سفره های عقد تهیه کنید و با دقت و ظرافت آن ها را بررسی کنید.


عروس عروس
۰۵مرداد

تهیه لیست جهیزیه

برای اینکه تمام جوانب را در نظر بگیرید و هنگام خرید دچار بی نظمی و فراموشی ، بهتر است اقلام مورد نیاز را فهرست کرده و بر اساس کاربرد دسته بندی کنید.

 

مثلا وسایلی که برای اتاق خواب نیاز است در یک دسته قرار دهید، وسایلی که متعلق به پذیرایی و نشیمن است در یک دسته و وسایل برقی در یک دسته ی جدا و وسایل کاربردی مربوط به آشپزخانه نیز در دسته ای دیگر قرار گیرد.

 

داشتن نظم فکری در خرید این امکان را برای شما فراهم میکند که بدون از قلم انداختن ملزومات خود، خرید کنید و در نهایت از خرید خود لذت ببرید.

 

گاهی پیش می آید که فروشندگان محترم، کالایی را معرفی می کنند و ما تحت تبلیغات آنها اقدام به خرید می کنیم ولی در نهایت امر از خرید خود ناراضی هستیم.


بررسی خانه ی نوعروس

اگر آقای داماد منزل مسکونی دارند، می توانید قبل از شروع پروسه ی خرید به بررسی ابعاد مختلف خانه پرداخته و برای خرید وسایل با دیدی باز اقدام کنید.

 

ابعاد خانه اگر از پیش مشخص باشد، در خرید کردن وسایل عاقلانه عمل کرده و از خرید وسایل غیر ضروری پرهیز می کنید.

 

اگر هم قصد رهن یا اجاره ی خانه دارید بهتر است قبل از آغاز خرید این کار را انجام دهید تا به تناسب متراژ خانه وسایل را خریداری نمایید.

 

برای سهولت در خرید وسایل جهیزیه، در اینجا لیستی تهیه شده است که شامل تمام اثاثیه ی مورد نیاز منزل یک نوعروس می باشد.

 

این لیست کامل می تواند برای آغاز یک خرید خوب، بسیار راهگشا باشد.

 

البته در نظر داشته باشید که این لیست یک پیشنهاد صرف می باشد و می تواند به تناسب بودجه و سلیقه ی خانواده های مختلف تغییر کند.


پرهیز از چشم و هم چشمی


برای ساختن خانه ی خود به جای چشم و هم چشمی، به بودجه، نیاز و عرف خانواده ی خود نگاه کنید؛ تا به جای همراه شدن با موج تنش ها تنها و تنها به آرامشی در انتظار شماست، بیندیشید.

 

خود و زندگی خود را با هیچ کس از نزدیکان مقایسه نکنید.

 

چرا که کم یا زیاد بودن جهیزیه ملاکی برای خوشبختی یا بدبختی افراد نیست.

 

سعی کنید به جای تحمیل فشار مالی به خانواده در آخرین لحظه های حضور خود در منزل پدر و مادر جوی شاد و توام با آرامش بسازید و از با هم بودن نهایت لذت را ببرید.


عروس عروس
۰۴مرداد

آرایش با دوام

یکی از مهم ترین دغدغه های عروس خانم ها در مراسم عروسی این است که میکاپ صورت شان تا انتهای مراسم به زیبایی و شکوه دقایق اول به نظر برسد. معمولا بعضی از آرایشگر ها برای تثبیت کار و پوشاندن عیب های احتمالی، از چندین لایه آرایش بر روی پوست استفاده می کنند و تلاش می کنند کیفیت پایین مواد آرایشی را با چند لایه کردن آن بپوشانند.و این کار باعث می شود پس از گذشت چند ساعت پوست شما افتادگی پیدا کند و خطوط های آرایش، پوست شما را زشت کند. برای اینکه جلوی خطاهای احتمالی را بگیرید باید با اطلاعات کامل روی صندلی میکاپ بنشینید.

 

در آرایش ترمیمی، معمول کرم پودر روشن تر را باید روی کناره های بینی تا کنار لب ها مالید، تا تیرگی آن قسمت پوشیده شود. می توان کرم پودر تیره را برای پوشاندن قسمت های پف کرده و روشن پوست استفاده کرد. با مقدار زیاد تری از کرم پودر، در آرایش ترمیمی و تکمیلی خط خنده و زیر چشم را محو می کنیم.

 

برای چشم ها، استفاده از سایه و خط چشم با ماندگاری و انتهای آن با سایه روشن روی استخوان زیر ابرو، برای جلوه بخشیدن به چشم مناسب است. روی گونه هایتان از دو مدل رژ گونه استفاده کنید، نوع اول خنثی باشد که از برآمدگی گونه شروع شده و به سمت خط موهایتان می رود و دومی سایه روشنی که فقط روی برآمدگی گونه استفاده می شود. برای ماندگاری رنگ لب هایتان نیز قبل از استفاده از رژ لب، خط لب بکشید و روی لب را نیز با مداد کاملا پر کنید.


عروس عروس